VIP-avdelning på tinder

 
 
Låten ovan har jag lyssnat konstant på senaste veckan, säkert sjuttio gånger om dagen. Det brukar bli så om jag förälskar mig i en låt, tar del av den så mycket som möjligt och sedan när förtjusningen försvunnit klarar jag inte av att lyssna på den mer. Ungefär så som mitt kärleksliv har sett ut, kul parallell.
 
Gud det har varit så hektiska veckor. Eller, egentligen, den förra var inte allt för hektisk. Började med en vecka på Karlshem (väldigt hektiskt) superfin personal verkligen, körde lastbil varje kväll, underlättade lite för ens psykiska hälsa att komma ut från den där inskränkta ångestfyllda gården en sväng varje afton. Ramlade av Chrunchie på långritten också, det var ett tag sedan jag ramlade av så det var spännande att uppleva igen!
 
Lämnade gården i söndags kväll, måndag morgon blev det receptionistjobb. Usvh var inte glad den där dagen, men resten av veckan var angenäm. Om angenämt är att sitta i en stol i sju timmar där cirka en halvtimme var jobb, resten var Game of Thrones, jobbsökande och lite sådant. Så fick en hel del vettigt gjort och dessutom betalt för det. Kändes nästan lite sorgligt att kliva ut därifrån i fredags.
 
Lördag morgon var det tidig uppgång, var lite trött efter några glas vin kvällen innan, tog mig in till stan, till Nynäshamn och båten till Aspö. Ett av mina skärgårdsparadis jag hängde på en vecka varje sommar med fantastiska vänner fram tills för sju år sedan. Dessa fantastiska vänner bjöd in mig och det var en fantastisk återfrening, har haft det så fint och mysigt, det var sju år sedan jag träffade dessa två och det var som att vi aldrig varit ifrån varandra, helt sinnes! 
 
Imorgon blir det Karlshem igen, vill inte. :-)
 
 
Yxskaft blues | |
Upp